14 yıl kulağa uzun bir süre gibi gelse de 2008 yılında çıkış yapan Dead Space, günümüz standartlarına göre son derece iyi durumda olan modern bir klasik. Orijinal oyunun tasarımında geçmiş hissi veren çok az şey var ve dövüşün temelini oluşturan parçalanma hala taklit edilemeyen benzersiz bir heyecan sunuyor. Yeniden yapımın grafiksel olarak aslına uygun gelişimi, oyunun kasvetli ortamına yeni bir soluk getiriyor, ancak topluluktaki bazı tartışmalar böyle bir değişikliğe gerek olup olmadığı yönünde. Yeniden yapımın gerekliğini bir kenara koyarsak EA Motive, orijinal oyuna kusursuz geliştirmeler yapmayı başararak güzel bir oyun hazırlamış.
Bu iyileştirmeler hem karakterlerinde hem de hikâye işleyişinde yapılan bir dizi değişiklikle hikayesiyle başlıyor. USG Ishimura’ya gelişinizle başlayan orijinal oyunun hikâyesini oluşturan temel noktalar değişmeden kalıyor. Bir yardım sinyaline yanıt verdikten sonra, devasa gezegen kırıcı sınıfı gemiyi Aegis VII gezegeninin üzerinde hareketsiz bir şekilde yüzerken buluyorsunuz. Genelde sessiz karakterlerin taraftarı değilimdir, ancak özellikle atmosfer ve gerilimin çok hassas olduğu bir korku oyununda sesli karakterlerin aşırı geveze olma tehlikesi her zaman bulunur. Neyse ki burada böyle bir durum söz konusu değil ve Isaac’in sahip olduğu yeni konuşabilme kabiliyeti, kendisini emir verilen bir robot gibi hissetmemesini sağlıyor. Dead Space’in devam oyunlarında da olduğu gibi, aktör Gunner Wright Isaac’e hayat veriyor bu nedenle burada yeniden yapımın tasarımının diğer yönlerine de yansıyan bir süreklilik bulunuyor.
Senaryonun çoğu Isaac’in konuşmasına uyum sağlamak için yeniden yazıldı ve ördüğü hikâye hala ilgi çekici. Dead Space evreninde önemli bir rol oynayan dini bir tarikat olan Unitology kilisesi bu kez, özellikle de başlarda çok daha ön planda. Karakterler bu kötü şöhretli kiliseden doğal bir şekilde bahsediyor ve tarikatın gelecekteki olaylar üzerindeki etkisinin ne kadar önemli olacağının farkında olmadan önce tarikatı tartışıyorlar. Oyun boyunca ana iletişim noktanız olan Kendra Daniels da yeniden yapımı iyileştirecek şekilde yeniden yazıldı. Daha önce huysuz ve gereksiz yere düşmanca davranışlar sergileyen Kendra, şimdi empati kurabilen bir karaktere dönüştürülmüş ve bunun karşılığını da eskisinden daha etkili bir şekilde alıyor.
Yapısal olarak, zombi benzeri Necromorph’ların ilk ortaya çıkışını takip eden asansöre telaşlı koşuşturmadan Hydroponics Deck’teki havayı zehirleyen tüm Wheezer’ları etkisiz hale getirme hayati görevine kadar yeniden yapımın büyük çoğunluğu orijinal oyunla aynı. Bununla birlikte, bazı önemli oynanış iyileştirmelerinin yanı sıra birkaç küçük bölüm tasarımı değişiklikleri de var. Yeni başlayanlar için, sıfır yerçekimi sekansları artık yerden sıçramanıza ve bir yüzeyden diğerine katı bir şekilde atlamak yerine her alanda serbestçe hareket etmek için kıyafetinizin iticilerini kullanmanıza izin veriyor. Bu bölümlerde esasen uçabilmek, onları eskisinden çok daha ilginç hale getiriyor, çünkü çeşitli bulmacaları çözmek için kendinizi yönlendirirken her açıdan saldırabilen düşmanlarla uğraşmak zorunda kalıyorsunuz. Ishimura’nın hangarı gibi bu bölümlerden bazılarının kapsamı da genişlemiş, geminin iç kısımlarının tasarımından uzaklaşılarak keşfetmeniz için size biraz daha fazla özgürlük sağlanmış. ADS topu tamir işi gibi diğerleri ise gerilimi artırmak için tamamen yeniden tasarlandı, bayat bir taret atış poligonundan tehlikeli bir uzay yürüyüşüne geçildi ve bu Leviathan’a karşı savaşlarınıza da taşındı.
Dead Space 2’yi daha önce oynadıysanız, bu yeniden tasarlanmış sıfır yerçekimi bölümlerindeki hareket özgürlüğü anında tanıdık gelecektir. Bu tema yeniden yapım boyunca sık sık görebileceğiniz tutarlılıkta. Isaac’in madencilik aletleri cephaneliğindeki her silah için özel yükseltmelerin eklenmesi de 2011’deki devam oyunundan aktarılmış. Plazma Kesici’ye, mühimmatının ateşlediğiniz her şeyi tutuşturmasına ve yanık hasarı vermesine neden olan bir mod ekleyebilirken, bir diğeri Disk Yırtıcı’nın testere bıçaklarını sektirerek birden fazla düşmanı kesmek için kullanmanıza olanak tanır. Bu modlar Ishimura’nın her yerine dağılmış durumda, bu yüzden ıssız maden gemisinin her köşesini aramanız gerekiyor. Yeni bir güvenlik sistemi başlangıçta sizi belirli odaların ve dolapların dışında tutuyor, ancak hikâyede ilerledikçe kademeli olarak daha yüksek güvenlik seviyelerinin kilidini açıyorsunuz.
EA Motive, Dead Space Remake’in tasarımının neredeyse her yönüne yaptığı akıllı değişikliklerle oynanışı geliştirmiş.
Bu sistem, geminin daha önce keşfedilmiş alanlarına geri dönmenizi gerektiren yan görevlerin oynanışa dahil edilmesine yardımcı olmak için eklenmiş gibi hissettiriyor. Geri dönmek için bir nedene sahip olmak, bir zamanlar kilitli olan kapıları tekrar ziyaret etmeyi doğal hissettiriyor.
Yukarıda bahsedilen yükseltmelerin aksine, her silahın birincil modları büyük ölçüde orijinal oyundakiyle aynı kalmış. Bununla birlikte, Isaac’in yeniden tasarlanmış ateşli silahlarından birkaçının tamamen yeni ikincil işlevleri var. Pulse Rifle’ın alternatif ateşi eskiden yalnızca düşmanlar tarafından tamamen kuşatıldığında gerçekten kullanışlıydı ve kendinizi mermi yağmuruna tutmanıza izin veriyordu. Bu, cephanenizde ağır bir kayıp oluşturuyordu ve boşa kullanmış gibi hissetmeyeceğiniz çok az ihtimal vardı. Yeniden yapım sürümünde ise Isaac’in Pulse Rifle’ı artık bir tuzak veya geçici bir el bombası fırlatıcısı olarak işlev gören çift amaçlı bir yakınlık mayını ile donatılmış olarak geliyor. Flamethrower’ın yeni ikincil ateş modu bir başka iyi örnektir, düşmanların etrafını alevli bir çember altına alarak birbirinden ayırabilen bir alev duvarı ateşleme seçeneği sunar.
Ancak yenilenen tüm silahlar arasında öne çıkan Force Gun. Önceden, bu oyun ortası silahı düşmanları uzaklaştırmak için kullanılan bir araçtan biraz daha fazlasıydı. Şimdi ise, deriyi ve kasları kemikten ayıran gök gürültülü bir enerji patlaması yaratacak şekilde yeniden tasarlandı. Yeniden yapım sürümünün yeni sistemini mükemmel bir şekilde kullanan, kulağa geldiği kadar iğrenç görünen, son derece dehşet verici bir silah.
Dead Space’in çatışma sistemi, kafadan vuruşun baskın olduğu türün geleneklerini bir kenara bıraktığı için hâlâ taze bir his veriyor. Necromorph’lar yalnızca uzuvları kesilerek öldürülebiliyor ve Plazma Kesici gibi silahları kullanarak onları bacaklarından kesmek, ardından size doğru umutsuzca sürünen uzun kollarını patlatmak inanılmaz derecede tatmin edici olmaya devam ediyor. Orijinal Dead Space ne kadar harika olursa olsun, son birkaç saatinde tekrara düşüyordu, ancak yeniden yapımın eklediği strateji ve oynayabileceğiniz araçların çeşitliliği bunu engelliyor.
Dead Space Remake’in, Resident Evil 2 Remake kadar etkileyici olmasını beklemek imkânsız. Nesiller arası teknoloji farkı o kadar büyük değil ve EA Motive’nin yaptığı değişiklikler 2008’deki orijinal oyuna sadık kalmayı amaçlıyor.
Bu oyunun ücretsiz inceleme kopyası Electronic Arts tarafından ücretsiz olarak temin edildi.
En güncel oyun haberleri için Instagram, Twitter ve Google Haberler üzerinden Oyun Dijital’i takip edebilirsiniz. Ayrıca, fikirlerinizi yorumlar kısmından diğer okurlarımızla paylaşabilirsiniz.
Dead Space Remake
Dead Space Remake-
Eğlence Faktörü9/10 Harika
-
Bölüm Tasarımı10/10 Başyapıt
-
Kontrol ve Oynanış9/10 Harika
-
Grafikler8/10 Çok İyi
-
Ses ve Müzik9/10 Harika
-
Optimizasyon9/10 Harika
-
Tekrar Oynanabilirlik8/10 Çok İyi
Artılar
- Dead Space serisinin temellerinden olan dövüş sistemi benzersiz bir şekilde tatmin edici olmaya devam ediyor ve yenilenen silahlar bu deneyimi geliştiriyor.
- İkincil ateş modları size ekstra stratejik seçenekler ve deneme alanı sunuyor.
- Zero-G bölümleri çok daha ilginç ve eskisi kadar katı değil.
- Isaac'in konuşması sesi ona bir temsiliyet kazandırıyor ve hikaye ilgi çekici bir şekilde genişletiliyor.
Eksiler
- Yan görevler özellikle ilginç değil ve modası geçmiş geri dönüşlerden ibaret.