Bioshock serisinin yapımcısı ve Ghost Story Games geliştirici stüdyosunun sahibi Ken Levine, yapay zekanın oyun sektöründeki etkisi hakkında açıklamalar yaptı. Gamesindustry.biz ile yaptığı röportajda Levine, yapay zekanın küçümsenemeyecek kadar güçlü olduğunu fakat yapımcıların düşündüğü kadar sınırsız olmadığını söyledi.
“ChatGPT video üreticisi Sora’ya bakıyorsunuz, caddede yürüyen bir kadın görüyorsunuz. [Yapay zeka tarafından üretilen] sokak manzarası çok güzel ancak kadın arkasını dönüp geriye doğru yürüyecek olsa nerede olduğunu hatırlamayacak. Şu anda kalıcılığı anlamıyor ancak bu gelecekte değişebilir. Bunun sadece teknolojinin doğasından kaynaklanan bir sınırlama olup olmadığını bilemiyoruz.”
Oyun Sektöründe Yapay Zeka Kullanımı
Bu tür teknolojilerin ilerlemesiyle oyun sektöründe yer almak isteyen geliştiricilerin ve sanatçıların da umutları gittikçe körelmişti. Özellikle YZ’nın gelişmesinin ardından işten çıkartmaların artması ve büyük stüdyoların bu tarz teknolojilere yönelmeyi istemesi, bu sektöre adım atmak isteyenler için son derece heves kırıcı olmuştu. Bundan ötürü video oyunu sanatçıları greve gitmiş, bazı geliştiriciler de onları desteklemişti.
“Henüz [yapay zekanın] oyun geliştiriciliğinden pek etkilenmedim. Eminim [gelecekte] daha fazlası olacaktır ancak şimdilik ‘işimizi elimizden alacak’ diye düşünmüyorum.”
“Yapay zeka hakkındaki tüm endişelere ithafen: Henüz 20 sayfalık iyi bir film yazdığını gördünüz mü? Sahneden sahneye? Bunu nasıl yapacağını bilmiyor,” dedi Levine. Gelecek belirsiz olsa da şu anda endişelenecek pek bir durum olmadığının ve kendi geliştirdiği oyunlarda da YZ’dan faydalanılmadığının altını çizdi. Yalnızca “hata veritabanları ve analitik veritabanların temizlenmesi” için bu tür teknolojilerden faydalanıldığını, özellikle sanat kısmında tamamen insan eliyle çalışıldığını söyledi.
En güncel oyun haberleri için Instagram, Twitter ve Google Haberler üzerinden Oyun Dijital’i takip edebilirsiniz. Ayrıca, fikirlerinizi yorumlar kısmından diğer okurlarımızla paylaşabilirsiniz.