Geçtiğimiz seneleri kasıp kavuran Elden Ring evreni, bu sene bize bir kez daha kapılarını açacak. 2025 yılında piyasaya sürülecek olan Elden Ring: Nightreign‘in yönetmeni Junya Ishizaki, IGN Japonya ile yaptığı röportajda bu yeni oyunun hikayesi ve mekanikleri hakkında birçok ipucu verdi.
Elden Ring’in bir spin-off oyunu olarak planlanan Nightreign’in diğer souls oyunlarından son derece farklı bir oyun olduğunu vurgulayan yönetmen, sözlerini örneklendirdi ve detaylandırdı. Röportajın detayları ise yazımızda.
Elden Ring: Nightreign Hakkında
Şimdiye kadar çıkan Souls oyunlarının hayranlar tarafından çokça sevilen ortak özelliği, mesaj bırakma mekaniğiydi. Birbirinden tuhaf cümleler kurmak, şakalar yapmak, kandırmaca notlar ve yol gösterici cümleler bırakmak, Souls oyuncularının en büyük eğlencelerinden biri. Ancak bu sene çıkacak olan Elden Ring: Nightreign, bu özelliği dışarıda bırakacak gibi duruyor.
Yönetmen Junya Ishizaki, bu yeni oyunda oyuncuların birbirlerine mesaj bırakamayacaklarını doğruladı. Yönetmen, oyundaki her bir döngü 40 dakikayla sınırlı olduğu için mesaj bırakmaya ve mesaj okumaya yetecek kadar vakit kalmadığını söyledi. Fakat oyuncular, diğer oyuncuların hayaletlerini bu oyunda da görebilecekler.
Bir diğer büyük değişiklik ise dinlendikten sonra alt ettiğimiz düşmanların yeniden doğmayacak olması. Önceki Souls oyunlarında bu mekanik başımıza bolca bela açarken bu oyunda şimdilik böyle bir değişikliğe gidilmiş.
Bunca değişikliğe rağmen hala bildiğimiz topraklardayız: Tıpkı diğer Souls oyunları gibi bu oyunda da herhangi bir zorluk seviyesi seçimi sunulmayacağını da öğrenmiş olduk. Hikayede ilerledikçe karakterimizi devamlı olarak güçlendirebileceğiz ve böylece oyunu kendimiz için kolaylaştırabileceğiz fakat oyunun başında veya ortasında değiştirebileceğimiz bir zorluk skalası yer almayacak.
Tüm bunlara ek olarak Elden Ring: Nightreign oyununun, diğer oyunlardan farklı olacak şekilde üç kişilik bir co-op deneyimi olarak tasarlanmış. Oyunun test sürecinde en optimal sayının bu olduğu, oyunun en dengeli halinin üç kişilik olduğunu söyleyen Ishizaki’nin sözlerinin devamı ise şu şekilde:
“Oyun temel olarak üç oyuncu için tasarlandı. Yine de tek başınıza oynayabilirsiniz. İki oyunculu bir mod ise bulunmuyor. Üç oyuncu için tasarlamamızın nedeni, önceki oyunlardan farklı bir eğlence türü yaratmak ve oyuncuların bunu deneyimlemesini sağlamak istememiz. Oyuncuların Elden Ring: Nightreign oynarken Dark Souls ve Elden Ring’den çok daha farklı bir başarı ve keyif duygusu yaşayabileceklerini düşünüyoruz.”
Yönetmen, PvPvE veya battle royale modlarının henüz düşünülmediğini de ekledi. Bu oyunun arkadaşlarla oynanması gerektiğinin altını çizen Ishizaki, kişisel tutkularından yola çıkarak bu projeye atıldığını belirtti.
“Elden Ring: Nightreign’i geliştirmemin iki ana nedeni var. İlk neden, Dark Souls serisi ve Elden Ring temelinde zorlu bir oyun geliştirmek istememdi. İkinci neden ise kişisel olarak co-op oyunları sevmemdi. Bu ikisini birleştirdim ve Elden Ring: Nightreign geliştirilmeye başlandı.”
Bu yeni oyunda Souls hayranlarını bambaşka bir deneyim bekliyor gibi. FromSoftware’in oyunlarda devrim yapmasına alışkınız elbette fakat bu yeni değişikliklerin oynanışa nasıl yansıyacağını ancak zaman gösterecek.
En güncel oyun haberleri için Instagram, Twitter ve Google Haberler üzerinden Oyun Dijital’i takip edebilirsiniz. Ayrıca, fikirlerinizi yorumlar kısmından diğer okurlarımızla paylaşabilirsiniz.
Kaynak:
https://jp.ign.com/elden-ring-nightreign/77870/interview/elden-ring-nightreign-403rpg